Jak zrobić kopię zapasową
Każdy użytkownik komputera powinien od czasu do czasu zrobić kopię zapasową swoich najważniejszych danych w celu ich zabezpieczenia. W tym przykładzie pokażemy jak zrobić kopię zapasową za pomocą darmowej aplikacji EASEUS Todo Backup Free.
Pobierz z sieci program EASEUS Todo Backup Free.
Rozpocznij instalację. W tym celu kliknij w pobrany plik a następnie w oknie które się pojawi wybierz przycisk Uruchom.
Wybierz wersję językową i kliknij OK.
Zaakceptuj regulamin (zapoznaj się z nim) (program jest darmowy, bez możliwości komercyjnego wykorzystywania) i następnie kliknij OK.
W kolejnym oknie wybierz Next.
W następnym pozostaw domyślny katalog i wybierz Next.
Potem wybierz Next.
Wybierz folder do którego będzie zapisywała się kopia zapasowa bądź pozostaw domyślny. Następnie kliknij Next.
Poczekaj aż program zainstaluje się. W oknie które się pojawi możesz podać swój email na który będziesz otrzymywał informację o nowościach dotyczących programu itp.. Nie jest to obowiązkowe. Możesz pozostawić to pole puste.
Następnie kliknij Finish.
Uruchom program za pomocą ikony znajdującej się na pulpicie.
W oknie głównym (zakładka Home, pozycja Backup) mamy do wyboru następujące możliwości w dwóch pozycjach:
Disck/Partition backup:
- Disck/Partition backup – kopia dysku lub partycji.
- System backup – kopia całego systemu.
Data backup:
- File backup – kopia dla plików.
Wybierz pozycję File backup (w przykładzie pokażemy jak zrobić kopię dla plików i folderów)
W oknie które się pojawi możesz wybrać nazwę dla swojej kopii (Plan name), opis (Description)
W zakładce File wybierz folder który chcesz zarchiwizować – w naszym przykładzie będzie to folder <Foto>. Zaznacz go (możesz zaznaczyć więcej folderów)
W pozycji Destination możesz wybrać folder w którym zapisze się kopia. Możesz również pozostawić domyślny folder C:\My Backups. Ikona kalkulatora pozwoli Ci na przeprowadzenie kalkulacji miejsca potrzebnego do zapisu kopii.
Po dokonaniu powyższych wyborów wciśnij przycisk Proceed.
Poczekaj na wykonanie kopii.
Na koniec zobaczysz komunikat File backup completed. Teraz wciśnij przycisk Finish.
W oknie które się pojawi zobaczysz podsumowanie wykonanej kopii.
Aby odzyskać dane z kopii wystarczy po uruchomieniu programu przejść do zakładki Management, zaznaczyć daną kopię zapasową a następnie kliknąć przycisk Recovery.
W kolejnym oknie mamy do wyboru możliwość zapisu kopi w poprzedniej lokalizacji – Recover to original location lub wybrania nowej lokalizacji – Specify a recovery location. Następnie klikamy przycisk Next a w kolejnym oknie przycisk Proceed.
Po zakończeniu procesu przywrócenia danych w oknie które się pojawi zobaczysz napis File recovery completed. Następnie kliknij przycisk Finish.
Kopia została przywrócona we wskazanej przez Ciebie lokalizacji.